GEAR 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Müzikte Dönemler Besteciler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 206
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; dönemler ve besteciler, eserleri örneklenerek incelenecek, enstrümanlar ve yazı teknikleri hakkında genel bilgi verilecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Genel müzik tarihi hakkında fikir sahibi olabilirler.
  • Dönemler arasındaki farkları tanımlayabilirler.
  • Enstrümanların ve orkestranın gelişimini kavrayabilirler.
  • Bestecilerin yaşamlarının eserlerine yansıması ile ilgili bilgi sahibi olabilirler.
  • Dönemler ve yazı teknikleri hakkında fikir sahibi olabilirler.
Tanımı Bu derste, dönemler, besteciler, yazı teknikleri ve eser örnekleriyle müzik tarihi hakkında temel bilgiler verilecektir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon ve derse giriş/ Barok Dönemi Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin
2 L. van Beethoven, F. Schubert- F. Mendelssohn Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. L. Mendelssohn, Brian Newbould, Schubert: The Music and The Man
3 Romantik Dönem F. Chopin Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin
4 Romantik Dönem F. Chopin Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin
5 Romantik Dönem R. Schumann Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Wilhelm Joseph von Wasielewski The Life of Schumann
6 Romantik Dönem J. Brahms Sadie, Stanley Grove Music Dictionary,Kalbeck Max Johannes Brahms; Frisch W., Brahms and His World Ed., Bottstein L, The Compleat Brahms
7 Ulusçu Besteciler M. Glinka, B. Smetana, A. Dvorak, E. Grieg Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Smetana, Dvorak, Grieg works recordings
8 Rus Romantikleri Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Tchaikovsky, Rachmaninoff, Borodin, Rimsky-Korsakov,Schostakovitch
9 Rus Romantikleri Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Tchaikovsky, Rachmaninoff, Borodin, Rimsky-Korsakov, Schostakovitch
10 Ara Sınav Öncesi Ders Tekrarı
11 Ara Sınav
12 İzlenimcilik Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Debussy, Ravel Recordings
13 Türk Bestecileri İLYASOĞLU Evin;71 Türk Bestecisi / 71 Turkish Composers
14 Mizah ve Müzik Personal Archive&Records
15 Final Sınavı Öncesi Ders Tekrarı & Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final

 

Dersin Kitabı

Powerpoint Presentations and personal archives & recordings & DVD

Diğer Kaynaklar

Stanley Sadie, Grove Dictionary of Music and Musicians

Willie Apel, Harvard Music Dictionary

Brahms and His World Ed. W. Frisch, Princeton University Press, 1990,

Bottstein L, The Compleat Brahms,

Todd. L. Mendelssohn

Newbould B, Schubert: The Music and The Man,

E.L. Voynich, Chopin’s Letters,

Samson J., Music of Chopin

Wilhelm Joseph von Wasielewski The Life of Schumann

İlyasoglu Evin 71 Turkish Composers

Personal Archive & Recordings

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
25
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
100
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
4
Final / Sözlü Sınav
1
6
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest