Güncel duyuru bulunmamaktadır.
Dersin Adı |
Hollywood Sineması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 306
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Seviyesi |
Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(lar)ı | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin Hollywood’un üretim/dağıtım/gösterim networklerine dair genel bir bilgi edinmelerini sağlar. Hollywood tarihindeki ana temaları ve stilleri tanıtır ve Hollywood’da yazar/yönetmenlik, yıldız sistemi, türleri ve kullandığı teknolojiler ile ilgili farkındalık yaratır. Hollywood’u sadece bir ticaret alanı olarak değil bir anlamlar sistemi bağlamında inceler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Tanımı | Bu ders Hollywood’u ekonomik, kültürel ve tarihsel bağlamında inceler. Endüstriyel dinamiklerini (stüdyo sistemi, yıldız sistemi gibi) anlatısal ve estetik aygıtları ile paralellikler kurarak kavrar. Öğrencilerin Hollywood’un üretim süreçleri ile bağlantılı olarak işleyişini analiz ettikleri makaleler yazmaları beklenir. |
|
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Sessiz Sinema ve Sese Geçiş Dönemi - Gösterim: Modern Times (Charlie Chaplin, 1936) | Gomery, D, The Coming of Sound: A History. New York & London: Routledge, 1980. 87-115 |
3 | Türler I: Melodram - Gösterim: All About Eve (Joseph L. Mankiewicz, 1950) | Neale, S, Genre and Hollywood. London & New York: Routledge, 2000. 179-205. |
4 | Türler II: Kara Film - Gösterim: Mildred Pierce (Michael Curtiz, 1945) | Naremore, J. (2008). More than night: Film noir in its contexts. University of California Press. 167-220. |
5 | Türler III: Psycho-Biddy - Gösterim: What Ever Happened To Baby Jane? (Robert Aldrich, 1962) | R. M. Hodgens, What Ever Happened to Baby Jane? Film Quarterly, Vol. 16, No. 3 (Spring, 1963), pp. 60-61 |
6 | Prodüksiyon Kodu ve Stüdyolar - Gösterim: Feud (Ryan Murphy, 2017) | Bordwell, D., Staiger, J., & Thompson, K, The classical Hollywood cinema: Film style and mode of production to 1960. Columbia University Press, 1985. 1-70. |
7 | Türler IV: Western - Gösterim: The Quick and the Dead (Sam Raimi, 1995) | Bönke, M. (2001) “Myth and law in the films of John Ford” Journal of Law and Society vol. 28 (1), 47-63. |
8 | Yeni Hollywood - Gösterim: Who’s Afraid of Virginia Woolf (Mike Nichols, 1966) - İlk rapor teslim tarihi | Tzioumakis, Y. (2006). The New Hollywood and the Independent Hollywood in American Independent Cinema: An Introduction (Rutgers, pp. 169-191. |
9 | Authorship - Gösterim: Kill Bill Vol 1. (Quentin Tarantino, 2003) | Spadoni, R. (1995). Geniuses of the systems: Authorship and evidence in classical Hollywood cinema. Film History, 7(4), 362-385. |
10 | Çağdaş Hollywood - Gösterim: Scream (Wes Craven, 1996) | Neale, S., & Smith, M. (Eds.). (2013). Contemporary Hollywood Cinema. London and New York: Routledge. 280-294 |
11 | Hollywood, Internet ve Bulunmuş Görüntü - Gösterim: The Taking of Deborah Logan (Adam Robitel, 2014) - İkinci rapor teslim tarihi | Bordwell, D. (2002). Intensified Continuity: Visual Style in Contemporary American Film, Film Quarterly. 55 (3), pp. 16-28 |
12 | Yıldızlık - Gösterim: Hunger Games (Gary Ross, 2012) | Mulvey, L. (1989). Visual pleasure and narrative cinema. In Visual and other pleasures. Palgrave Macmillan UK, pp. 14-26. |
13 | Pixar, Disney ve Dijital Dönem - Gösterim: Maleficent (Robert Stromberg, 2014) | Watts, S. (1995). Walt Disney: Art and politics in the American century. The Journal of American History. 82 (1), pp. 84-110. - Currah, A. (2007). Hollywood, the Internet and the world: A geography of disruptive innovation. Industry and Innovation. 14 (4), pp. 359-384. |
14 | Yeni Sinema Atraksiyonları? Re-make ve Reboot - Gösterim: Spiderman: Homecoming (Jon Watts, 2017) - Üçüncü rapor teslim tarihi | Behlil, M. (2016). Hollywood is Everywhere: Global Directors in the Blockbuster Era. Amsterdam University Press. 97-111. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Dersin Kitabı | |
Diğer Kaynaklar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı % |
Derse Katılım |
1
|
25
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev |
3
|
75
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Çalıştay | ||
Portfolyo | ||
Ara Sınav / Sözlü Sınav | ||
Final Sınavı / Sözlü Sınav | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 |
100 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev |
3
|
23
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Çalıştay | |||
Portfolyo | |||
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar | |||
Final / Sözlü Sınav | |||
Toplam |
117
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | |||||
2 | Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek | |||||
3 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek | |||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | |||||
5 | Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | |||||
6 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak | |||||
7 | Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek | |||||
8 | Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek | |||||
9 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak | |||||
10 | Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek | |||||
11 | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest