GEET 311 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İnsan Hakları Siyaseti
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEET 311
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders öğrencileri İnsan Haklarının dünya genelindeki durumu, çözüm önerileri, ve 20.yüzyılda insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal dinamikleri hakkında donanım sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsan Haklarının siyasi tarihini açıklayabilecekler
  • Küreselleşme sürecinde insan haklarının değişimini değerlendirebilecekler
  • Çocuk emeğini insan hakları ihlali çerçevesinde açıklayabilecekler
  • İklim değişikliğini insan hakları ihlali bağlamında değerlendirebilecekler
  • Türkiye'de insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal boyutunu açıklayabilecekler
Tanımı Bu ders öğrencileri İnsan Haklarının dünya genelindeki durumu, çözüm önerileri, ve 20.yüzyılda insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal dinamikleri hakkında donanım sağlar.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Ahlâk, Hukuk ve Politikanın Arasında: Hak Nedir? Andrew Vincent, “Rights,” in The Politics of Human Rights, pp. 6-36.
3 İnsan Haklarının Kapsamı Universal Declaration of Human Rights, http://www.un.org/en/udhrbook/pdf/udhr_booklet_en_web.pdf United Nations, “History of the Document,” http://www.un.org/en/sections/universal-declaration/history-document/index.html
4 Hukuk ile Politika arasında İnsan Hakları Tony Evans, “The Politics of Universal Human Rights,” The Politics of Human Rights, pp. 14-35; United Nations, “The Foundation of International Human Rights Law,” http://www.un.org/en/sections/universal-declaration/foundation-international-human-rights-law/index.html.
5 ARASINAV
6 "İnsan ve Yurttaş Hakları" I: Amerikan Devrimi ve Amerikan İç Savaşı “The Declaration of Independence” (1776) “Bill of Rights” (1791) Federalist Papers: No 10 and 51 The Gettysburg Address by Abraham Lincoln 13th-14th-15th Amendments
7 "İnsan ve Yurttaş Hakları" II: Fransız Devrimi “The Declaration of the Rights of Man and of the Citizen” (1789); Diğer okumalar ders öncesinde açıklanacakır.
8 Birinci ve İkinci Dünya Savaşı Andrew Clapham, “The Historical Development of International Human Rights,” in Human Rights: A Very Short Introduction, chapter 2 (NY: Oxford University Press), pp. 23-56.
9 Sömürgelerin Özgürleşmesi Sürecinde İnsan Hakları: İkiz Sözleşmelere Giden Yol Okumalar ders öncesinde açıklanacaktır.
10 ARASINAV
11 Soykırım ve İnsanlığa karşı Suçlar Okumalar ders öncesinde açıklanacaktır.
12 İşkence Yasağı ve Savaş Tutsaklarının Hakları Okumalar ders öncesinde açıklanacaktır.
13 Irk ve Cinsel Yönelime Dayalı Ayrımcılık Okumalar ders öncesinde açıklanacaktır.
14 Sonuç ve tartışma
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
14
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
2
50
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
2
Final / Sözlü Sınav
1
    Toplam
78

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest