FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Psikoloji
GEHU 204 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Temel Felsefe
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEHU 204
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | “Rasyonel hayvan nedir?” sorusunu, mantk, bilgi kurami, etik, ve siyaset felsefesi perspektifleri üzerinden sorgulayarak, felsefenin temel kavram ve arguman stratejilerine giriş. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, felsefenin ana bölümlerini belirleyen problemlerin incelenmesini içerir: 1) geçerlilik ve doğru; yaygın mantık yanılgıları, 2) gerekçelendirilmiş doğru inanç olarak bilgi, 3) felsefi ideal ve pratik problem olarak iyi hayat; sonuççuluk, deontoloji, erdemlilik etiği, 4) siyasi meşruluk ve sosyal kontrat teorileri, 5) aklın varsayımlarının tragedya ile sınanması. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı; felsefeye başlamanın nasıl mümkün olduğu üzerine tartışma. | J. L. Borgess, “The Perpetual Race of Achilles and the Tortoise,” pp. 43 47 |
2 | Plato | Apology |
3 | Argüman nedir? Geçerlilik ve doğruluk. Gerekçelendirme biçimleri; çürütme yöntemleri: paralel akıl yürütme, karşı örnek verme, reductio ad absurdum | R. Fogelin, Understanding Arguments, pp 45-53 and pp. 405-433. |
4 | Döngüsel yanılgı, sonucu varsaymak; nedensonuç arasi ilgisizlikten kaynaklanan yanılgı: ad hominem, otoriteye başvurmak. | Fogelin, pp. 477 405 |
5 | Zeka ile yapay zekanın “Çin Odası Argümanı” üzerinden karşılaştırılması. | Turing, A., 1948, ‘Intelligent Machinery: A Report’, London: National Physical Laboratory; Searle, J., 1980, ‘Minds, Brains and Programs’, Behavioral and Brain Sciences, 3: 417–57 |
6 | ARA SINAV I | |
7 | Epistemolojiye giriş | R. Descartes, Meditations on First Philosophy, “Meditations 1 and 2 |
8 | Şüphecilik, bilginin kaynakları, kesinlik, bilgi iddialarına model olarak Cogito. | Descartes, Meditations 2 (contn’d) and 3 |
9 | Felsefe ve bilim: bedensel bir varlık olarak düşünen öznenin doğa kanunları üzerinden açıklanması. ILK ÖDEVIN TESLIMI. | Janet Richards, Human Nature After Darwin, pp. 4-25 FIRST PAPER DUE |
10 | Evrim kuramının felsefi bir problem olarak değerlendirilmesi. | Richards, pp. 25-51 |
11 | Determinizm, özgür irade, etik bir problem olarak bilim, bilimsel bir problem olarak ahlak. | Richards, pp. 126-154 |
12 | Sonuççuluk (Faydacılık), Deontoloji: argümanlar ve eleştiriler. | Kant, pp. 274-281; Bennett, pp. 294-306; Bentham, pp. 306-312; Williams pp. 339-345; M. L. K. Jr., Letter from Birmingham Jail. |
13 | Moral Psychology and Perspectivism. | Nietzsche, On the Genealogy of Morals, essays I and II. |
14 | Rasyonel düşüncenin sorumlulukları, sorunları; düşünen hayvan ve şehir | Aristotle, Politics, Bk. 1 1986-2000; Locke, 249-253; Bentham and Mill, 270-274 Levi, If This is a Man. |
15 | 14. haftanın devamı. IKINCI ÖDEVİN TESLİM | Levi, Contn’d. |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
35
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
22
|
0
|
|
Toplam |
116
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur. |
|||||
2 | Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. |
|||||
3 | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur. |
|||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
|||||
5 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur. |
|||||
6 | Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur. |
|||||
7 | Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur. |
|||||
8 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur. |
|||||
9 | Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir. |
|||||
10 | Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler. |
|||||
11 | Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Çocuklarda ‘Deprem Travmasına’ Dikkat
Kahramanmaraş'ta meydana gelen 7.7 ve 7.6 büyüklüğündeki iki deprem, Türkiye’yi yasa boğarken yetişkinlerin yanı sıra çocuklarda da ‘deprem travması’ riskini artırdı.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Psikoloji Bölümü Lisans Programı 5 yıl süreyle Akredite Edilmiştir
İzmir Ekonomi Üniversitesi Psikoloji Bölümü Lisans programımız, Türk Psikologlar Derneği Akreditasyon Üst Kurulunun değerlendirmesi sonucunda gerekli ölçütleri karşıladığı saptanarak 5 yıl süreyle
‘Psikolojik merkez’ İzmir’in hizmetinde
Psikolojik desteğe ihtiyaç duyan kişilere en uygun şartlarda hizmet verilmesi amacıyla İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) bünyesinde faaliyete geçen Psikoloji Uygulama ve Araştırma
İzmir Ekonomi’den ‘psikolojik’ merkez
Ege Bölgesi’nde klinik psikolog yetiştiren tek vakıf üniversitesi olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), psikolojik desteğe ihtiyaç duyan tüm İzmirlilerin birebir hizmet alabileceği
Psikoloji Bölümü Pandemi Süreci Etkinlikleri Webinar dizisinin dördüncüsü "Yaşam Dengesi Evden Çalışmak" gerçekleştirildi
Psikoloji Bölümü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Nevra Cem Ersoy'un "Yaşam Dengesi Evden Çalışmak" başlıklı konuşmasına aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Psikoloji Bölümü Survive@home Seminerleri'nin dördüncüsü "Salgın Sürecinde Yas Deneyimleri" Instagram Canlı Yayın'da gerçekleştirildi
Psikoloji Bölümü asistanlarından Araş. Gör. Özge Yüksel'in "Salgın Sürecinde Yas Deneyimleri" başlıklı konuşmasına aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz. https://youtu.be/29F3YW9Udec
Psikoloji Bölümü Pandemi Süreci Etkinlikleri Webinar dizisinin üçüncüsü "Değişime İzin Ver Beyinde Karar Verme Süreçleri" gerçekleştirildi
Psikoloji Bölümü öğretim üyelerinden Doç. Dr. Burak Erdeniz'in "Değişime İzin Ver Beyinde Karar Verme Süreçleri" başlıklı konuşmasına aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Psikoloji Bölümü Survive@home Seminerleri'nin üçüncüsü "Kovid Günleri ve Motivasyonumuzu Korumak" Instagram Canlı Yayın'da gerçekleştirildi
Psikoloji Bölümü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Nevra Cem Ersoy'un "Kovid Günleri ve Motivasyonumuzu Korumak" başlıklı konuşmasına aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz. https://youtu.be/Lq0m62QkWFQ