Güncel duyuru bulunmamaktadır.
Dersin Adı |
Algı Psikolojisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 303
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Seviyesi |
Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(lar)ı | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı duyu ve algı fenomenleri üzerine temel konuların öğretilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Tanımı | Bu ders insan duyusal ve algısal sistemlerine temel bir giriş niteliği taşımaktadır. Bu araştırma alanındaki tarihsel eğilim nedeniyle, daha çok görsel algı sistemleri ve prensipleri üzerinde durulacaktır. Bunun yanında diğer duyu alanları da detaylı olarak çalışılacaktır. |
|
Temel Meslek Dersleri |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Duyum ve algıya yönelik teorik yaklaşımlar | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
2 | Algı çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemleri | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
3 | Görsel sistem | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
4 | Temel görsel fonksiyonlar | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
5 | Görsel örüntü algısı | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
6 | Görsel örüntü algısı (devamı) | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
7 | Ara sınav I | |
8 | Mesafe ve boyut algısı | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
9 | Hareket algısı | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
10 | Renk algısı | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
11 | Çevrenin algıya etkileri | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
12 | Diğer duyular | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
13 | Diğer duyular | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
14 | Diğer duyular | Goldstein, E. (2013). Sensation and perception. Cengage Learning. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Dersin Kitabı | Ders notları |
Diğer Kaynaklar | Slaytlar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı % |
Derse Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Çalıştay | ||
Portfolyo | ||
Ara Sınav / Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı / Sözlü Sınav |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
40 |
Toplam |
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje |
1
|
50
|
|
Çalıştay | |||
Portfolyo | |||
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar |
1
|
12
|
|
Final / Sözlü Sınav |
1
|
16
|
|
Toplam |
158
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek | X | ||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
5 | Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | ||||
6 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak | X | ||||
7 | Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek | X | ||||
8 | Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek | X | ||||
9 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak | X | ||||
10 | Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek | X | ||||
11 | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest