Dersin Adı
|
Yenilikçi Tasarım Stratejileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEIN 316
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Servis Dersi
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Grup çalışması Problem çözme Olgu / Vaka çalışması Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu ders, yenilikçi ürün geliştirme için öğrencilere tasarım süreç ve yöntemlerini tanıtmayı amaçlar. Öğrenciler yeni ürün, servis veya sistemlerin politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik bağlamları gibi stratejik düşünme ve araştırma alanlarında çalışırlar. Bu dersin sonunda öğrenciler ileriye dönük olarak geliştirilmesi hedeflenen ürün konseptleri ve özellikleri önerirler. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Ürün geliştirme problemine dayalı bilgileri yorumlayabileceklerdir. • Ürün geliştirme problemine uygun saha araştırmasını yönetebileceklerdir. • Ürün geliştirme araştırmalarını ve bunlarda önerilen ürün konseptlerini sözel ve görsel olarak etkili bir şekilde sunabileceklerdir. • Grup çalışmasında fikir paylaşımı için teknikler geliştirebileceklerdir. • Ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda yenilikçi ürün konseptleri için pazardaki eğilimleri sentezleyebileceklerdir.
|
Ders Tanımı
|
Bu ders özellikle yeni ürün geliştirmenin ilk aşamalarına odaklanan tasarım problemlerini içerir. Öğrenciler grup ya da bireysel olarak çalışacaklar ve yeni ürün geliştirme sürecinde kademeli olarak ilerleyeceklerdir. Planlama, yaratıcı düşünme, masabaşı ve saha araştırması, ürün konsept tasarımı, tasarım konsept geliştirme, sunum hazırlama ve yapma ile iş fikirleri üretmeyi kapsayan aşamaları tamamlayacaklardır. Dersin sonunda öğrenciler yenilikçi bir ürün konsepti oluşturacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ - Derse Giriş ve Genel Bakış - “Design Ladder” |
Syllabus |
2 |
YARATICI EKONOMİ VE TASARIM DÜŞÜNCESİ - Yaratıcı Ekonomi ve Günümüz - Tasarım Düşüncesine Giriş - İnsan Yaratıcılığı Üzerine - Hizmet Tasarımının Genel İlkeleri |
Okuma: Tim Brown (2008). Design thinking. Harvard Business Review, 86(6), 84-92. |
3 |
YARATICI EKONOMİ VE TASARIM DÜŞÜNCESİ - Yaratıcı Ekonomi ve Günümüz - Tasarım Düşüncesine Giriş - İnsan Yaratıcılığı Üzerine - Hizmet Tasarımının Genel İlkeleri |
Ödev: Video & Kısa Yazı |
4 |
TASARIM STRATEJİLERİ Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme - Strateji Nedir? - Stratejik Tasarım Nedir? Stratejik Tasarım Pratiği - Strateji Nasıl Tasarıma Çevrilir - Tasarımcının Değişen Rolü |
Okuma: Rohan Doherty, Cara Wrigley, Judy Matthews, and Sam Bucolo (2014). Climbing the design ladder: Step by step. In Proceedings of the 19th DMI Academic Design Management Conference, London, pp. 2578-2600. |
5 |
TASARIM STRATEJİLERİ Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme - Strateji Nedir? - Stratejik Tasarım Nedir? Stratejik Tasarım Pratiği - Strateji Nasıl Tasarıma Çevrilir - Tasarımcının Değişen Rolü - tartışma: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme |
Hizmet odaklı firma araştırması: Sunum 1 Brief |
6 |
TASARIM STRATEJİLERİ Sunum: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme |
TESLİM İÇİN İSTENENLER & SUNUM |
7 |
TASARIM STRATEJİLERİ Sunum: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme (devam) |
SUNUM |
8 |
TASARIM STRATEJİLERİ Sunum: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme (devam) |
SUNUM |
9 |
YAŞA YA DA ÖL: YENİLİKÇİ FİKİR BAŞARISIZLIKLARI - Fikir Başarısızlıkları Örnek Olay İnceleme - Sunum 2 Konularının Dağıtımı ve Öğrenci Grupları: Yaratıcı/Yenilikçi İletişimler - “Marka Kimliği Okuma” Analizi Örneği (Video Gösterimi) |
Okuma: Michael B. Beverland and Francis J. Farrelly (2010). What does it mean to be design-led? Design Management Review, 18(4), 10-17. |
10 |
KÜRESEL SORUNLAR - Firma iletişim stratejileri üzerine örnekler ve tartışma |
Proje Brief |
11 |
KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Proje konularının belirlenmesi, tartışılması ve grupların oluşturulması |
Proje için ön araştırma: Ekosistem Haritası ve Kullanıcı Yol Haritası |
12 |
KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Proje: Küresel sorunlar için tasarım stratejileri |
TESLİM İÇİN İSTENENLER & PROJE |
13 |
KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Proje: Küresel sorunlar için tasarım stratejileri |
PROJE |
14 |
KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Proje: Küresel sorunlar için tasarım stratejileri |
PROJE |
15 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
Yok |
16 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
Yok |
Ders Kitabı
|
-
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Bruce, Margaret and J R Bessant. 2002. Design in Business : Strategic Innovation Through Design. Harlow, England ; London ; New York: Financial Times/Prentice Hall.Keinonen, Turkka and Roope Takala. 2006. Product Concept Design : A Review of the Conceptual Design of Products in Industry. New York]: Springer.Kelley, Tom and Jonathan Littman. 2001. The Art of Innovation : Lessons in Creativity From IDEO, America's Leading Design Firm. New York: Currency/Doubleday.Riley, Patrick G. 2002. The OnePage Proposal : How to Get Your Business Pitch Onto One Persuasive Page. New York: ReganBooks.Schifferstein, H and Paul, Hekkert. 2008. Product Experience. San Diego, CA: Elsevier.Snyder, Carolyn. 2003. Paper Prototyping: The Fast and Easy Way to Design and Refine User Interfaces. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers.Squires, Susan and Bryan Byrne. 2002. Creating Breakthrough Ideas : The Collaboration of Anthropologists and Designers in the Product Development Industry. Westport, CT: Bergin & Garvey.Stanton, Neville. 2005. Handbook of Human Factors and Ergonomics Methods. Boca Raton: CRC Press.Suri, Jane Fulton and Matthew Marsh. 2000. “Scenario Building as an Ergonomics Method in Consumer Product Design.” Applied Ergonomics, vol. 31:151157. Elsevier Science Ltd.Van der Heijden, Kees. 2005. Scenarios : The Art of Strategic Conversation. Chichester, West Sussex ; Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons.
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
4
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Toplam |
4 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
-
|
|
|
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest