Bizi takip edin
|
EN

PSY 417 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 417
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyet ile ilişkili sosyal psikolojik kuramları ve araştırmaları incelemektir. Ders ayrıca, toplumsal cinsiyet rolleri ve toplumsal cinsiyet kalıp yargıları hakkında temel süreçleri açıklamakta ve bu süreçleri cinsiyetçilikle ilgili olarak tartışmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Toplumsal cinsiyet ile biyolojik cinsiyet kavramları arasındaki farkları açıklayabilecektir.
  • Toplumsal cinsiyetin inşasında erkeğin ve kadının rollerini tartışabilecektir.
  • Toplumsal cinsiyete dayalı kalıp yargıları ile gündelik hayattaki durumlar arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir.
  • Romantik ilişkilerde görülen toplumsal cinsiyete dayalı davranışları betimleyebilecektir.
  • Toplumsal cinsiyet rollerine dayalı hakimiyet, kontrol ve şiddet arasında ilişkiyi açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, sosyal psikoloji çerçevesinde toplumsal cinsiyet kavramına ilişkin konulara ve toplumsal cinsiyetin işyeri, romantik ilişkiler gibi farklı bağlamlardaki kadın ve erkekler üzerindeki etkilerine odaklanmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve Ders içeriğinin tanıtımı
2 Toplumsal Cinsiyeti Anlamak Laurie A. Rudman and Peter Glick, “Understanding Gender”, chap. 1 in The Social Psychology of Gender, 2nd Ed. (Guilford Publications, 2021), 1-28.
3 Çelişik Duygular Laurie A. Rudman and Peter Glick, “Dominance and Interdependence Produce Ambivalence”, chap. 2 in The Social Psychology of Gender, 2nd Ed. (Guilford Publications, 2021), 28-54.
4 Toplumsal Cinsiyet İlişkilerinin Gelişimi Laurie A. Rudman and Peter Glick, “Development of Gender Relations”, chap. 3 in The Social Psychology of Gender, 2nd Ed. (Guilford Publications, 2021), 54-78.
5 Toplumsal Cinsiyet Kalıpyargıları Laurie A. Rudman and Peter Glick, “Gender Stereotypes”, chap.4 in The Social Psychology of Gender, 2nd Ed. (Guilford Publications, 2021), 78-105.
6 Toplumsal Cinsiyet Kalıpyargılarının ve Hiyerarşinin Sürdürülmesi Laurie A. Rudman and Peter Glick, “Maintaining Gender Stereotypes and Hierarchy”, chap. 5 in The Social Psychology of Gender, 2nd Ed. (Guilford Publications, 2021), 105-131.
7 Ara Sınav
8 İşyerinde Toplumsal Cinsiyet Laurie A. Rudman and Peter Glick, “Gender at Work”, chap. 6 in The Social Psychology of Gender, 2nd Ed. (Guilford Publications, 2021), 131-156.
9 Kadın Bedeni ve Güzellik Laurie A. Rudman and Peter Glick, “Female Bodies and Beauty”, chap. 7 in The Social Psychology of Gender, 2nd Ed. (Guilford Publications, 2021), 156-182.
10 Aşk ve Romantizm Laurie A. Rudman and Peter Glick, “Love and Romance”, chap. 8 in The Social Psychology of Gender, 2nd Ed. (Guilford Publications, 2021), 182-208.
11 Biyolojik Cinsiyet Laurie A. Rudman and Peter Glick, “Sex”, chap. 9 in The Social Psychology of Gender, 2nd Ed. (Guilford Publications, 2021), 208-238.
12 Maskülinite Laurie A. Rudman and Peter Glick, “Masculinity”, chap 10 in The Social Psychology of Gender, 2nd Ed. (Guilford Publications, 2021), 238-260.
13 Şiddet, Hakimiyet ve Kontrol Laurie A. Rudman and Peter Glick, “Violence, Dominance, and Control”, chap 11 in The Social Psychology of Gender, 2nd Ed. (Guilford Publications, 2021), 260-287.
14 İlerleme, Güçlükler ve Çözüm Önerileri Laurie A. Rudman and Peter Glick, “Progress, Pitfalls, and Remedies”, chap. 12 in The Social Psychology of Gender, 2nd Ed. (Guilford Publications, 2021), 287-311.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Rudman, L. A., & Glick, P. (2021). The social psychology of gender: How power and intimacy shape gender relations. Guilford Publications.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
22
22
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
32
32
Final Sınavı
1
50
50
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur.

2

Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur.

X
3

Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur.

4

Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur.

5

Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur.

X
6

Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur.

7

Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur.

8

Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur.

X
9

Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir.

X
10

Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler.

11

Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


Sosyal Medya

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.