Bizi takip edin
|
EN

PSY 419 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bilişsel Gelişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 419
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, doğumdan çocukluk dönemine kadar gerçekleşen algı, düşünme, bellek, zekâ, dil veya akıl yürütme gibi bilişsel değişiklikleri incelemektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilişsel gelişim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
  • Zekanın yanı sıra sosyal biliş ve temsilleri tanımlayabilecektir.
  • Bebeklik döneminde algısal gelişimi açıklayabilecektir.
  • Çocuklukta dil gelişimini açıklayabilecektir.
  • Bebeklikten çocukluk dönemine kadar gerçekleşen bellek gelişimini tartışabilecektir.
  • Bilişsel gelişim çalışmalarına ilişkin kuram ve yaklaşımları tartışabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, algısal yetenekler, dikkat, bellek, zekâ, dil, problem çözme ve akıl yürütme, sosyal biliş ve sosyal fenomenler hakkında düşünmenin doğumdan çocukluk dönemine kadar gerçekleşen gelişimini kapsar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve ders izlencesinin gözden geçirilmesi
2 Bilişsel Gelişime Giriş David F. Bjorklund, “Introduction to Cognitive Development”, chap. 1 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 1-30.
3 Bilişsel Gelişimin Biyolojik Temelleri David F. Bjorklund, “Biological Bases of Cognitive Development”, chap. 2 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 31-72.
4 Zihnin Sosyal Yapısı: Bilişsel Gelişimde Sosyokültürel Bakış Açıları David F. Bjorklund, “Social Construction of Mind: Sociocultural Perspectives on Cognitive Development”, chap. 3 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 74-98.
5 Bebeklerde Algı ve Biliş David F. Bjorklund, “Infant Perception and Cognition”, chap. 4 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 100-153.
6 Sembollerle Düşünme: Temsilin Gelişimi David F. Bjorklund, “Thinking in Symbols: Development of Representation”, chap. 5 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 154-195.
7 Doğal Bilginin Gelişimi David F. Bjorklund, “Development of Folk Knowledge”, chap. 6 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 196-246.
8 Kendi Kendine Düşünmeyi Öğrenme: Yönetici İşlev, Stratejiler ve Problem Çözme David F. Bjorklund, “Learning to Think on Their Own: Executive Function, Strategies, and Problem Solving”, chap. 7 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 248-300.
9 Bellek Gelişimi David F. Bjorklund, “Memory Development”, chap. 8 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 301-347.
10 Dil Gelişimi David F. Bjorklund, “Language Development”, chap. 9 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 348-396.
11 Sosyal Biliş David F. Bjorklund, “Social Cognition”, chap. 10 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 398-441.
12 Eğitim ve Biliş David F. Bjorklund, “Schooling and Cognitive Development”, chap. 11 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 442-491.
13 Zekânın İncelenmesinde Farklı Yaklaşımlar David F. Bjorklund, “Approaches to the Study of Intelligence”, chap. 12 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 492-529.
14 Zihinsel Farklılıkların Kökenleri, Değişimi ve Durağanlığı David F. Bjorklund, “Origins, Modification, and Stability of Intellectual Differences”, chap. 13 in Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences, 5th Ed. (Wadsworth/Cengage Learning, 2012), 530-575.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Bjorklund, D. F. (2012). Children’s thinking: Cognitive development and individual differences (5th Edition). Wadsworth/Cengage Learning. ISBN 978-1111346058

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
2
26
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
5
10
Portfolyo
0
Ödev
1
30
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
46
46
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur.

X
2

Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur.

X
3

Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur.

X
4

Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur.

5

Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur.

6

Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur.

7

Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur.

8

Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur.

9

Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir.

X
10

Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler.

11

Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


Sosyal Medya

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.