Bizi takip edin
|
EN

PSY 425 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yaşlanma ve İleri Yetişkinlik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 425
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı ileri yetişkinlik döneminde ortaya çıkan fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal değişimleri ve yaşlanma sürecini incelemektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İleri yetişkinlik dönemi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
  • İleri yetişkinlik dönemi araştırmalarında kullanılan kuram ve yöntemleri tartışabilecektir.
  • İleri yetişkinlik dönemindeki fiziksel değişimleri açıklayabilecektir.
  • İleri yetişkinlik dönemindeki bilişsel değişimleri tanımlayabilecektir.
  • İleri yetişkinlik dönemindeki sosyo-duygusal değişimleri açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, ileri yetişkinlik dönemine ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlere, ileri yetişkinlikteki fiziksel, bilişsel, sosyo-duygusal değişimlere ve yaşlanma sürecine odaklanmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve ders izlencesinin gözden geçirilmesi
2 Yaşlanma ve İleri Yetişkinliğe Giriş Joan T. Erber, “Introduction to Aging and Older Adulthood”, chap. 1 in Aging and Older Adulthood, 3rd Ed. (Wiley-Blackwell, 2013),1-32.
3 Yaşlanma ve İleri Yetişkinliği Çalışmada Kullanılan Kuram ve Yöntem Joan T. Erber, “Theory and Method in Studying Aging and Older Adulthood”, chap. 2 in Aging and Older Adulthood, 3rd Ed. (Wiley-Blackwell, 2013), 33-60.
4 Biyolojik Yaşlanma ve Sağlık Joan T. Erber, “Biological Aging and Health”, chap. 3 in Aging and Older Adulthood, 3rd Ed. (Wiley-Blackwell, 2013), 61-98.
5 Duyum, Algı ve Dikkat Joan T. Erber, “Sensation, Perception, and Attention”, chap. 4 in Aging and Older Adulthood, 3rd Ed. (Wiley-Blackwell, 2013), 99-131.
6 Bellek ve Zihinsel İşlevsellik Joan T. Erber, “Memory and Intellectual Functioning”, chap. 5 and 6 in Aging and Older Adulthood, 3rd Ed. (Wiley-Blackwell, 2013), 132-198.
7 Günlük Yaşamda Biliş ve Problem Çözme Joan T. Erber, “Cognition and Problem Solving in the Everyday World”, chap. 7 in Aging and Older Adulthood, 3rd Ed. (Wiley-Blackwell, 2013), 199-233.
8 Ara Sınav
9 Kişilik ve Baş Etme Joan T. Erber, “Personality and Coping”, chap. 8 in Aging and Older Adulthood, 3rd Ed. (Wiley-Blackwell, 2013), 234-264.
10 Sosyal Etkileşim ve Sosyal Bağlar Joan T. Erber, “Social Interaction and Social Ties”, chap. 9 in Aging and Older Adulthood, 3rd Ed. (Wiley-Blackwell, 2013), 265-297.
11 İstihdam, Emeklilik ve Yaşam Düzenlemeleri Joan T. Erber, “Employment, Retirement, and Living Arrangements”, chap. 10 in Aging and Older Adulthood, 3rd Ed. (Wiley-Blackwell, 2013), 298-328.
12 Akıl Sağlığı, Psikopatoloji ve Terapi Joan T. Erber, “Mental Health, Psychopathology, and Therapy”, chap. 11 in Aging and Older Adulthood, 3rd Ed. (Wiley-Blackwell, 2013), 329-360.
13 Ölüm, Ölmek ve Yas ile Başa Çıkmak Joan T. Erber, “Coping with Death, Dying, and Bereavement”, chap. 12 in Aging and Older Adulthood, 3rd Ed. (Wiley-Blackwell, 2013), 361-382.
14 Geleceğe Bakış Gelecekte Yaşlanma Joan T. Erber, “Looking Ahead Aging in the Future”, chap. 13 in Aging and Older Adulthood, 3rd Ed. (Wiley-Blackwell, 2013), 383-393.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Erber, T. J. (2013). Aging and older adulthood (3rd Edition). Wiley-Blackwell. ISBN 978-0470673416

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
2
26
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
30
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
1
46
46
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur.

X
2

Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur.

X
3

Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur.

X
4

Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur.

5

Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur.

6

Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur.

7

Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur.

8

Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur.

9

Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir.

X
10

Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler.

11

Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


Sosyal Medya

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.