Bizi takip edin
|
EN

PSY 427 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Psikolojik Testler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 427
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere psikolojinin farklı alt alanlarında yaygın olarak kullanılan psikolojik testleri ve bu testlerin kullanımlarına ilişkin etik kuralları tanıtmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikolojinin farklı alt alanlarında yaygın olarak kullanılan psikolojik testleri tanımlayabilecektir.
  • Psikolojik testlerin kullanımına ilişkin teknik ve yöntemsel ilkeleri açıklayabilecektir.
  • Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan psikolojik testlerin özelliklerini betimleyebilecektir.
  • Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan psikolojik testleri kullanım alanları bakımından karşılaştırabilecektir.
  • Psikolojik testlerin kullanımına ilişkin etik kuralları açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, psikolojinin farklı alt alanlarında yaygın olarak kullanılan psikolojik testler ve bu testlerin kullanımına ilişkin etik ilkeler hakkında temel bilgilerin aktarılmasına odaklanmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve ders izlencesinin gözden geçirilmesi
2 Psikolojik Testler ve Değerlendirme Ronald Jay Cohen, W. Joel Schneider, and Renée Tobin, "Psychological Testing and Assessment”, chap. 1 in Psychological Testing and Assessment, 10th Ed. (McGraw Hill, 2022), 1-40.
3 Testlerin Tarihsel, Kültürel Gelişimi ve Etik Unsurları Ronald Jay Cohen, W. Joel Schneider, and Renée Tobin, "Historical, Cultural, and Ethical Considerations”, chap. 2 in Psychological Testing and Assessment, 10th Ed. (McGraw Hill, 2022), 41-84.
4 Geçerlik ve Güvenirlik Ronald Jay Cohen, W. Joel Schneider, and Renée Tobin, “Reliability” and “Validity”, chap. 5 and 6 in Psychological Testing and Assessment, 10th Ed. (McGraw Hill, 2022), 157-220.
5 Zekâ ve Ölçümü: Binet Ölçekleri Ronald Jay Cohen, W. Joel Schneider, and Renée Tobin, “The Assessment of Intelligence”, chap. 9 in Psychological Testing and Assessment, 10th Ed. (McGraw Hill, 2022), 297-346.
6 Zekâ ve Ölçümü: Wechsler Zekâ Ölçekleri Ronald Jay Cohen, W. Joel Schneider, and Renée Tobin, “The Assessment of Intelligence”, chap. 9 in Psychological Testing and Assessment, 10th Ed. (McGraw Hill, 2022), 297-346.
7 Eğitim Alanında Değerlendirme (Başarı ve Beceri Testleri) Ronald Jay Cohen, W. Joel Schneider, and Renée Tobin, “The Assessment for Achievement”, chap. 10 in Psychological Testing and Assessment, 10th Ed. (McGraw Hill, 2022), 349-389.
8 Kişilik Değerlendirme: Kuram ve Objektif Testleri (MMPI) Ronald Jay Cohen, W. Joel Schneider, and Renée Tobin, “Personality Assessment: An Overview”, chap. 11 in Psychological Testing and Assessment, 10th Ed. (McGraw Hill, 2022), 390-443.
9 Kişilik Değerlendirme: Projektif Testler (TAT, Rorschach) Ronald Jay Cohen, W. Joel Schneider, and Renée Tobin, “Personality Assessment Methods”, chap. 12 in Psychological Testing and Assessment, 10th Ed. (McGraw Hill, 2022), 444-498.
10 Klinik ve Danışmanlık Bağlamlarında Değerlendirme Ronald Jay Cohen, W. Joel Schneider, and Renée Tobin, “Clinical and Counseling Assessment”, chap. 13 in Psychological Testing and Assessment, 10th Ed. (McGraw Hill, 2022), 499-549.
11 Nöropsikolojik Değerlendirme Ronald Jay Cohen, W. Joel Schneider, and Renée Tobin, “Neuropsychological Assessment”, chap. 14 in Psychological Testing and Assessment, 10th Ed. (McGraw Hill, 2022), 550-589.
12 Sağlık Psikolojisi ve Sağlık Hizmetlerinde Testler Robert M. Kaplan and Dennis P. Saccuzzo, “Testing in Health Psychology and Health Care”, chap. 17 in Psychological Testing: Principles, Applications, and Issues, 8th Ed. (Cengage Learning, 2017), 443-482.
13 Endüstri ve İş Ortamında Ölçme Robert M. Kaplan and Dennis P. Saccuzzo, “Testing in Industrial and Business Settings”, chap. 18 in Psychological Testing: Principles, Applications, and Issues, 8th Ed. (Cengage Learning, 2017), 483-511.
14 Test Yanlılığı ve Ölçme Robert M. Kaplan and Dennis P. Saccuzzo, “Test Bias and Testing and the Law”, chap. 19 and 20 in Psychological Testing: Principles, Applications, and Issues, 8th Ed. (Cengage Learning, 2017), 513-585.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Cohen, R.J., Schneider, W.J., ve Tobin, R. (2022). Psychological testing and assessment. (10. Basım). McGraw Hill.

ISBN13: 978-1260837025 

 

Kaplan, R. M., ve Saccuzzo, D. P. (2017). Psychological testing: Principles, applications, and issues (8. Basım). Cengage Learning.

ISBN 978-1337098137

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
44
44
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur.

X
2

Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur.

X
3

Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur.

X
4

Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur.

5

Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur.

6

Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur.

7

Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur.

8

Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur.

9

Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir.

X
10

Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler.

X
11

Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


Sosyal Medya

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.