PSY 204 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Klinik Psikoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 204
Bahar
3
0
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı klinik psikoloji alanının tarihsel gelişiminin anlatılması, bu alanındaki temel kuramların tanıtılması, bu kuramların ve temel sayıtlılarının, anormal davranışı ve kişiliği açıklama biçimlerinin, tanı koyma ve klinik müdahale yöntemlerinin ana hatlarıyla ele alınmasıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Klinik psikoloji alanının akademik ve uygulama alanlarında tarihsel gelişimini ve dönüm noktalarını açıklayabilmek.
  • Akıl sağlığıyla ilgili alanda çalışan profesyonelleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini tanımlamak.
  • Bir akademik ve uygulama alanı olarak klinik psikolojinin temel kuramlarını açıklayabilmek.
  • Kuramların temel sayıtlılarını ve birbirleriyle olan ilişkilerini psikopatolojinin ve kişiliğin açıklanması çerçevesinde karşılaştırabilmek.
  • Kuramların temel sayıtlılarını ve birbirleriyle olan ilişkilerini tanı ve klinik müdahale çerçevesinde karşılaştırabilmek.
Tanımı Klinik psikolojinin tarihçesi, değerlendirme, gözlem ve test uygulama, klinik müdahale yöntemleri ve klinik psikolojinin yakın ilişki içinde olduğu diğer alanlarla ilişkileri incelenecektir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Klinik psikoloji nedir? Chapter 1: What is Clinical Psychology?
2 Klinik psikolojinin geçmişi ve bugünü Chapter 2: Clinical Psychology's Past and Present
3 Klinik değerlendirmenin temel özellikleri Chapter 3: Basic Features of Clinical Assessment
4 Klinik psikolojide görüşme ve gözlem Chapter 4: Interviewing and Observation in Clinical Psychology
5 Ara sınav I
6 Klinik psikolojide test etme Chapter 5: Testing in Clinical Psychology
7 Klinik müdahalelerin temel özellikleri Chapter 6: Basic Features of Clinical Interventions
8 Psikodinamik ve Hümanistik Psikoterapiler Chapter 7: Psychodynamic and Humanistic Psychotherapies
9 Davranışçı ve Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Chapter 8: Behavioral and Cognitive-Behavioral Psychotherapies
10 Ara sınav II
11 Alternatif klinik müdahaleler Chapter 9: Alternative Modes of Clinical Intervention
12 Klinik müdahalelerde araştırma Chapter 10: Research on Clinical Intervention
13 Klinik çocuk psikolojisi Chapter 11: Clinical Child Psychology
14 Adli psikoloji Chapter 14: Forensic Psychology
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Dersin Kitabı

Introduction to Clinical Psychology: 8th Edition (2014). Kramer, G. P., Bernstein, D. A., Phares, V. Pearson

Diğer Kaynaklar

Power point sunumlar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
2
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
2
25
Final / Sözlü Sınav
1
35
    Toplam
165

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest