Bizi takip edin
|
EN

PSY 429 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Duygular
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 429
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
  PSY 421 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Duygu nedir? Duygular ne zaman işlevseldir ve ne zaman işlevsizdir? Bu ders, duygusal ve sosyal süreçler arasındaki ilişkiye ve bunların farklı psikolojik bozukluk türlerinde nasıl bozulduğuna (veya bozulmadığına) dair bu ve benzeri soruları yanıtlamaya odaklanacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1) Duyguyu ve temel duygu kuramlarını tanımlayabilecek,
  • 2) Duyguların deneyimlenmesi ve ifade edilmesinde kültür ve cinsiyete dayalı farklılıkları açıklayabilecek,
  • 3) Duygu düzenlemeyi ve duygu düzenleme güçlüğünü tanımlayabilecek,
  • 4) Duyguların psikopatolojideki rolünü tartışabilecek,
  • 5) Psikoterapide duygularla çalışmanın temellerini açıklayabileceklerdir
Ders Tanımı Bu ders, öğrencilere duygunun temel alanları ve duygusal süreçler ile farklı psikopatolojiler arasındaki ilişki hakkında bilgi sağlamak için tasarlanmıştır. Temel duygusal süreçlerin ve çağdaş duygu teorilerinin gözden geçirilmesi ile başlayacağız. Daha sonra duygudurum bozuklukları, anksiyete bozuklukları ve şizofreni dahil olmak üzere çeşitli ruhsal bozuklukların etiyolojisi, görünümü ve tedavisinde duyguların rolünü inceleyeceğiz.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders programına genel bakış, Duygu nedir? Niedenthal P.M., & François R. (2017). Psychology of Emotion. Chapter 1.
2 Duygu teorileri Niedenthal P.M., & François R. (2017). Psychology of Emotion. Chapter 2.
3 Duyguların gelişimi, işlevleri ve ölçümü Niedenthal P.M., & François R. (2017). Psychology of Emotion. Chapter 4. Mauss, I. B., & Robinson, M. D. (2009). Measures of emotion: A review. Cognition and Emotion, 23(2).
4 Temel Duygular Ekman, P. (1992). An argument for basic emotions. Cognition and Emotion, 6(3-4)
5 Duygu Düzenleme Niedenthal P.M., & François R. (2017). Psychology of Emotion. Chapter 9.
6 Duygu Düzenleme ve Psikopatoloji Beauchaine, T. P., & Cicchetti, D. (2019). Emotion dysregulation and emerging psychopathology: A transdiagnostic, transdisciplinary perspective. Development and Psychopathology, 31(3).
7 Ara Sınav
8 Duygudurum Bozukluklarında Duygular Rottenberg, J. (2017). Emotions in depression: What do we really know? Annual Review of Clinical Psychology, 13. Malgaroli, M., Calderon, A., & Bonanno, G. A. (2021). Networks of major depressive disorder: A systematic review. Clinical Psychology Review, 85, 102000.
9 Anksiyete Bozukluklarında Duygular Rackoff, G. N., & Newman, M. G. (2020). Reduced positive affect on days with stress exposure predicts depression, anxiety disorders, and low trait positive affect 7 years later. Journal of Abnormal Psychology.
10 Yeme Bozukluklarında Duygular Leehr, E. J., Krohmer, K., Schag, K., Dresler, T., Zipfel, S., & Giel, K. E. (2015). Emotion regulation model in binge eating disorder and obesity-a systematic review. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 49, 125-134
11 Obsesif Kompulsif Bozuklukta Duygular Yap, K., Mogan, C., Moriarty, A., Dowling, N., Blair‐West, S., Gelgec, C., & Moulding, R. (2018). Emotion regulation difficulties in obsessive‐compulsive disorder. Journal of clinical psychology, 74(4), 695-709
12 Travma Sonrası Stres Bozukluğunda Duygular Levy-Gigi et al. (2016). Emotion regulatory flexibility sheds light on the elusive relationship between repeated traumatic exposure and posttraumatic stress disorder symptoms. Clinical Psychological Science, 4(1).
13 Şizofrenide Duygular Kring, A. M., & Elis, O. (2013). Emotion deficits in people with schizophrenia. Annual Review of Clinical Psychology, 9. Cho, H., et al. (2017). Do people with schizophrenia experience more negative emotion and less positive emotion in their daily lives? A meta-analysis of experience sampling studies. Schiz. Research, 183.
14 Kişilik Bozukluklarında Duygular Lykken, D. T. (1957). A study of anxiety in the sociopathic personality. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 55(1).
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Niedenthal P.M., & François R.  (2017). Psychology of Emotion, 2nd Edition. Routledge. 9781315276229

Önerilen Okumalar/Materyaller

Cho, H., et al. (2017). Do people with schizophrenia experience more negative emotion and less positive emotion in their daily lives? A meta-analysis of experience sampling studies. Schiz. Research, 183.

Ekman, P. (1992). An argument for basic emotions. Cognition and Emotion, 6(3-4)

Malgaroli, M., Calderon, A., & Bonanno, G. A. (2021). Networks of major depressive disorder: A systematic review. Clinical Psychology Review, 85, 102000.

Mauss, I. B., & Robinson, M. D. (2009). Measures of emotion: A review. Cognition and Emotion, 23(2).

Kring, A. M., & Elis, O. (2013). Emotion deficits in people with schizophrenia. Annual Review of Clinical Psychology, 9.

Leehr, E. J., Krohmer, K., Schag

Mauss, I. B., & Robinson, M. D. (2009). Measures of emotion: A review. Cognition and Emotion, 23(2).

Kring, A. M., & Elis, O. (2013). Emotion deficits in people with schizophrenia. Annual Review of Clinical Psychology, 9.

Leehr, E. J., Krohmer, K., Schag, K., Dresler, T., Zipfel, S., & Giel, K. E. (2015). Emotion regulation model in binge eating disorder and obesity-a systematic review. Neuroscience & Biobehavioral Reviews49, 125-134.

Levy-Gigi et al. (2016). Emotion regulatory flexibility sheds light on the elusive relationship between repeated traumatic exposure and posttraumatic stress disorder symptoms. Clinical Psychological Science, 4(1).

Lykken, D. T. (1957). A study of anxiety in the sociopathic personality. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 55(1).

Rackoff, G. N., & Newman, M. G. (2020). Reduced positive affect on days with stress exposure predicts depression, anxiety disorders, and low trait positive affect 7 years later. Journal of Abnormal Psychology.

Rottenberg, J. (2017). Emotions in depression: What do we really know? Annual Review of Clinical Psychology, 13.

Yap, K., Mogan, C., Moriarty, A., Dowling, N., Blair‐West, S., Gelgec, C., & Moulding, R. (2018). Emotion regulation difficulties in obsessive‐compulsive disorder. Journal of clinical psychology74(4), 695-709.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
45
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
2
26
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
56
0
    Toplam
124

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur.

X
2

Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur.

3

Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur.

X
4

Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur.

5

Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur.

6

Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur.

X
7

Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur.

8

Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur.

9

Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir.

10

Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler.

X
11

Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


Sosyal Medya

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.