
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Psikoloji
PSY 498 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Psikolojide Araştırma Projesi Uygulama ve Raporlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 498
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin bilimsel bir araştırma yürütebilmelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, özgün bir araştırma probleminin oluşturulmasını, ilgili literatürün taranmasını, hipotezlerin oluşturulmasını veri toplama araçlarının seçilmesi ve/veya oluşturulmasını, veri toplama ve analizini, sonuçların raporlanmasını ve projenin APA formatına göre makale olarak yazılmasını içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtım formlarının dağıtılması, dersin içeriğinin tanıtılması ve proje takviminin tartışılması | |
2 | Araştırma probleminin geliştirilmesi, öneri sunumları | |
3 | Araştırma probleminin geliştirilmesi, öneri sunumları | |
4 | Araştırma önerilerinin sunumu ve yöntem tartışmaları | |
5 | Araştırma yönteminin son halinin verilmesi ve gerekli düzeneklerin geliştirilmeye başlanması | |
6 | Deneysel düzenek ve ölçme araçlarının son haline getirilmesi | |
7 | Örneklemin belirlenmesi, yöntemin gözden geçirilmesi, analiz tekniğine karar verilmesi, veri toplama | Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B., & Zechmeister, J.S. (2012) Research methods in psychology (9. Basım). New York, NY: McGrawHill (Bölüm 3; ss.183-278 & Bölüm 5; ss.345-441) |
8 | Veri toplama | |
9 | Veri analizi | |
10 | Bulguların rapor edilmesi ve görselleştirilmesi | |
11 | Araştırma raporunun yazılmaya başlanması ve 20 dakikalık bilimsel sunum için hazırlıklara başlanması | |
12 | Araştırma raporunun yazılmaya devam edilmesi ve bilimsel sunumun tamamlanması | |
13 | Araştırma raporunun sonlandırılması, sunum çalışmalarının tamamlanması ve bilimsel poster çalışmalarına başlanması | |
14 | Bilimsel poster çalışmalarının tamamlanması | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Tüm raporların teslim edilmesi |
Ders Kitabı | Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B., & Zechmeister, J.S. (2012) Research methods in psychology (9. Basım). Boston, MA: McGrawHill Higher Education. ISBN 978-007-108681 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | American Psychological Association, (2019). Publication Manual for the American Psychological Association (7. Basım). Washington, DC: American Psychological Association. ISBN-13: 978-1433832161 ISBN-10: 143383216X Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3. Basım). London: Sage Publications. ISBN-13: 978-1847879073 ISBN-10: 9781847879073 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
12
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur. |
|||||
2 | Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. |
|||||
3 | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur. |
X | ||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
|||||
5 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur. |
|||||
6 | Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur. |
X | ||||
7 | Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur. |
X | ||||
8 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur. |
|||||
9 | Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir. |
|||||
10 | Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler. |
X | ||||
11 | Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Çocuklarda ‘Deprem Travmasına’ Dikkat
Kahramanmaraş'ta meydana gelen 7.7 ve 7.6 büyüklüğündeki iki deprem, Türkiye’yi yasa boğarken yetişkinlerin yanı sıra çocuklarda da ‘deprem travması’ riskini artırdı.

İzmir Ekonomi Üniversitesi Psikoloji Bölümü Lisans Programı 5 yıl süreyle Akredite Edilmiştir
İzmir Ekonomi Üniversitesi Psikoloji Bölümü Lisans programımız, Türk Psikologlar Derneği Akreditasyon Üst Kurulunun değerlendirmesi sonucunda gerekli ölçütleri karşıladığı saptanarak 5 yıl süreyle

‘Psikolojik merkez’ İzmir’in hizmetinde
Psikolojik desteğe ihtiyaç duyan kişilere en uygun şartlarda hizmet verilmesi amacıyla İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) bünyesinde faaliyete geçen Psikoloji Uygulama ve Araştırma

İzmir Ekonomi’den ‘psikolojik’ merkez
Ege Bölgesi’nde klinik psikolog yetiştiren tek vakıf üniversitesi olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), psikolojik desteğe ihtiyaç duyan tüm İzmirlilerin birebir hizmet alabileceği

Psikoloji Bölümü Pandemi Süreci Etkinlikleri Webinar dizisinin dördüncüsü "Yaşam Dengesi Evden Çalışmak" gerçekleştirildi
Psikoloji Bölümü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Nevra Cem Ersoy'un "Yaşam Dengesi Evden Çalışmak" başlıklı konuşmasına aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Psikoloji Bölümü Survive@home Seminerleri'nin dördüncüsü "Salgın Sürecinde Yas Deneyimleri" Instagram Canlı Yayın'da gerçekleştirildi
Psikoloji Bölümü asistanlarından Araş. Gör. Özge Yüksel'in "Salgın Sürecinde Yas Deneyimleri" başlıklı konuşmasına aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz. https://youtu.be/29F3YW9Udec

Psikoloji Bölümü Pandemi Süreci Etkinlikleri Webinar dizisinin üçüncüsü "Değişime İzin Ver Beyinde Karar Verme Süreçleri" gerçekleştirildi
Psikoloji Bölümü öğretim üyelerinden Doç. Dr. Burak Erdeniz'in "Değişime İzin Ver Beyinde Karar Verme Süreçleri" başlıklı konuşmasına aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Psikoloji Bölümü Survive@home Seminerleri'nin üçüncüsü "Kovid Günleri ve Motivasyonumuzu Korumak" Instagram Canlı Yayın'da gerçekleştirildi
Psikoloji Bölümü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Nevra Cem Ersoy'un "Kovid Günleri ve Motivasyonumuzu Korumak" başlıklı konuşmasına aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz. https://youtu.be/Lq0m62QkWFQ